Testy z letectva on-line

Komplexný test 77 - letecký test
(30 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Komplexný test 77. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Identifikácia rádiomajákka VOR je zabezpečená vysielaním:

identifikačnej značky skladajúcej sa z dvoch alebo troch písmen morzeovej abecedy (vysiela- nej približne jedenkrát za 10 sekúnd).

dlhého tiahleho tónu po prelete rádiomajáka.

identifikačnej značky oznamovanej formou syntetického hlasu.

Otázka č. 2
Let po radiáli, alebo smerníku majáka VOR je:

ovplyvňovaný vetrom.

rušený nepriaznivými poveternostnými podmienkami.

je prakticky neovplyvňovaný, ak je zabezpečená optická viditeľnosť medzi rádiomajákom a lietadlom.

Otázka č. 3
Gyromagnetické a gyroindukčné kompasy sú používané, pretože sa

touto kombináciou zlepšujú vlastnosti magnetického alebo indukčného kompasu

týmto spojením zlepšujú vlastnosti navigačných gyroskopov

takto dosiahlo zlepšenie čitateľnosti spoločného ukazovateľa oboch zariadení

Otázka č. 4
Pri ortografických projekciách je stred premietania:

v nekonečne.

v strede referenčnej gule.

na opačnej strane ako je bod dotyku.

Otázka č. 5
Snímače vetromerných prístrojov slúžiacich na zabezpečovanie letectva sa umiestňujú nad úrovňou dráhy

6 m

10 m

6 m až 10 m

Otázka č. 6
Zrážky na teplotnom fronte sú predovšetkým

dažďové alebo snehové prehánky

mrholenie alebo trvalé zrážky

krúpy a búrkové zrážky

Otázka č. 7
Vrtuľník je

lietadlo s rotujúcou nosnou plochou

motorové lietadlo ťažšie ako vzduch s rotujúcou nosnou plochou

motorové lietadlo s kombinovanými nosnými plochami

Otázka č. 8
Vyberte správnu skratku pre Mimo prevádzky, Mimo služby

UNL

UNREL

U/S

Otázka č. 9
Napätie je

rozdiel potenciálov medzi dvoma bodmi elektrického poľa

to, čo je možné namerať na kladnom a zápornom póle zdroja

sila vo vodiči pri jeho napnutí medzi dvoma prvkami

Otázka č. 10
Odpor častí lietadla, ktoré sa nepodieľajú na vzniku vztlaku nazývame

trecím

škodlivým

interferenčným

Otázka č. 11
Letecká stanica je

pozemná stanica leteckej pohyblivej služby

stanica leteckej pevnej služby

pohyblivá stanica leteckej pohyblivej služby

Otázka č. 12
Pohonná jednotka je schopná na rôzne režimy letu dodať tzv. využiteľný výkon, ktorý je daný vzťahom (Tv - využiteľný ťah pohonnej jednotky, Tp - potrebný ťah, v - rýchlosť letu)

Pv = Tp . v

Pv = Tv . v2

Pv = Tv . v

Otázka č. 13
Bod najmenšej klesavosti na rýchlostnej poláre leží

mierne pod bodom najlepšej klesavosti

mierne pred (nad) bodom najlepšej klesavosti

na dotyčnici k poláre, rovnobežne s osou y

Otázka č. 14
Ťažké kovy sa v letectve

nepoužívajú, pretože zvyšujú hmotnosť lietadla nad únosnú medz

používajú v hmotovom vyvážení riadiacich plôch, kde je potrebné koncentrovať hmotnosť do presne stanovených miest

používajú v hmotovom vyvážení riadiacich plôch, aby podporili a predĺžili občasné dynamické javy (napr. flutter)

Otázka č. 15
Údaj o teplote vonkajšieho vzduchu je potrebný na

korekciu údajov teplôt hláv valcov

činnosť tlakomera plniaceho tlaku

činnosť signalizátorov námrazy a tiež korekciu na tento parameter v aerodynamických centrálach

Otázka č. 16
Slovenský výraz záložný kyslíkový systém znamená v angličtine:

beam radar

fin unit

emergency oxygen system

Otázka č. 17
Ohnutie konca krídla smerom nahor nazývame

winglet

koncový oblúk

slot

Otázka č. 18
Aký maximálny prúd je možné odberať zo siete športového lietadla s generátorom jednosmerného prúdu 600 W (U = 27,5 V)

0,208333333

0,416666667

20 A

Otázka č. 19
Pokiaľ ide o dohľadnosť, možno nasledujúcu leteckú poveternostnú správu LZIB 27010mps CAVOK 20/10 Q1020 NOSIG = interpretovať

dohľadnosť 10 km alebo viac

údaj o dohľadnosti nie je k dispozícii

dohľadnosť je viac ako 5 km

Otázka č. 20
Členovia leteckého personálu musia byť na výkon svojej činnosti

odborne spôsobilí

zdravotne a odborne spôsobilí

zdravotne spôsobilí s požadovaným vzdelaním

Otázka č. 21
Polomer zákruty závisí od náklonu

nepriamo úmerne

priamo úmerne

nezávisí

Otázka č. 22
Krátkym vlnám prislúcha frekvencia a vlnová dĺžka

f: 30 - 3 000 kHz lambda : 1 000 - 100 m

f: 3 - 30 MHz lambda : 100 - 10 m

f: 30 - 300 MHz lambda : 10 - 1 m

Otázka č. 23
Výsledná rýchlosť obtekaná na danom reze listu vrtule vzniká zložením

uhlovej rýchlosti a doprednej rýchlosti

obvodovej rýchlosti a doprednej rýchlosti

uhlovej a obvodovej rýchlosti

Otázka č. 24
Slovenský výraz elektricky vodivé nátery znamená v angličtine:

electrically conductive coatings

decoy

angle of attack

Otázka č. 25
Aerodynamický stred profilu je bod, pre ktorý platí, že

pri rôznych uhloch nábehu je výsledný aerodynamický moment k tomuto bodu stály

pri rôznych uhloch nábehu je výsledný aerodynamický moment k tomuto bodu nulový

pri rôznych uhloch nábehu je výsledný súčiniteľ klopivého momentu stály a je rovný aerodynamickému momentu pri uhle alfa rovná sa 0

Otázka č. 26
Prostriedky na zvýšenie vztlaku krídla sú

sloty, vztlakové klapky, interceptory, odsávanie medznej vrstvy

sloty, vztlakové klapky, odsávanie medznej vrstvy, vyfukovanie medznej vrstvy

spojlery, vztlakové klapky, sloty, interceptory, odsávanie a vyfukovanie medznej vrstvy

Otázka č. 27
Tlmič bočných kmitov je spravidla

hydro-pneumatický

hydraulický

pneumatický

Otázka č. 28
Každý umelý horizont musí byť vybavený

osvetlením a signalizáciou správnej činnosti

kompenzačnou tabuľkou pozdĺžnych a priečnych náklonov

ovládacím prvkom na nastavenie tlakovej stupnice

Otázka č. 29
Môže skúšobné vysielanie obsahovať frázu Skúška vysielania?

áno

podľa potreby

nie

Otázka č. 30
1000 ft/min je približne: [prevod ft/min na m/s]

2 m/s

5 m/s

10 m/s