Testy z letectva on-line

Letecká navigácia X18 - letecký test
(20 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Letecká navigácia X18. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
AIP SUPPLEMENT (AIP SUP) nahradzuje:

NOTAM I. triedy.

NOTAM I. triedy série A a C.

NOTAM II. triedy po 31. máji 1990.

Otázka č. 2
Letecký obežník (AIC) - je vydávaný v:

dvoch sériách A a C

piatich sériách A, C, D, E a S

troch sériách A, C a S

Otázka č. 3
Skratka NOTAM znamená:

oznámenie o vydaní Leteckého obežníka.

oznámenie o lete.

oznámenie obsahujúce informácie o stave zariadenia alebo o zmene zariadenia, služby alebo postupy, alebo postupy, alebo informácie o nebezpečí, ich včasná znalosť je nevyhnutná pre pracovníkov zapojených do letovej prevádzky.

Otázka č. 4
Frekvencia na spojenie (napr. TWR Žilina) - je publikovaná v AIP-e, časť:

AGA

AD

GEN

Otázka č. 5
Informácie pre prílet na letisko (napr. na LZIB) - sú publikované v AIP-e, časť:

FAL

AGA

AD

Otázka č. 6
Význam výrazu (napr. H24), je publikovaný v AIPe, časť:

AGA

COM

GEN

Otázka č. 7
Frekvencia VOLMET-u (napr. VOLMET Bratislava), je publikovaná v AIP-e, časť:

COM

ATIS

GEN

Otázka č. 8
Frekvencia ATIS-u (napr. ATIS Bratislava), je publikovaná v AIP-e, časť:

COM

MET

AD

Otázka č. 9
V Leteckých obežníkoch - (AIC), sa uverejňujú informácie:

ktorých znalosť je všeobecne užitočná a prospešná pre riadiacich letovej prevádzky.

ktorých znalosť je všeobecne užitočná a prospečná pre pilotov.

ktorých znalosť je všeobecne prospešná a užitočná ako pre lietajúcich, tak aj pre pozemných zamestnancov a ostatných pracovníkov civilného letectva.

Otázka č. 10
Čas východu a západu slnka je publikovaný vAIP-e, časť:

FAL

SAR

GEN

Otázka č. 11
Formulár SNOWTAM-u je publikovaný v AIP-e, časť:

FAL

SAR

AD

Otázka č. 12
Údaje o "Vojenských rádiových spojovacích a navigačných zariadeniach" sú publikované v AIP-e, časť:

GEN

AGA

ENR

Otázka č. 13
Pri príprave na navigačný let (z hľadiska leteckej navigácie) musí pilot pred letom:

mať platný pilotný preukaz.

preštudovať publikácie AIP a NOTAM a presvedčiť sa, že trať letu nezasahuje do stálych, ani pre danú dobu aktivovaných zakázaných a obmedzených priestorov.

preštudovať letovú príručku pre daný typ lietadla.

Otázka č. 14
Čo sú to orientačné body a čiary?

sú to výrazné objekty na mape.

sú to výrazné objekty v priestore letiska, podľa ktorých uskutočňujeme prílet k letisku.

sú to výrazné objekty v teréne, ktoré sú z lietadla dobre viditeľné a pilot ich pri porovnávaní s mapou môže využiť pre vedenie lietadla po trati.

Otázka č. 15
Čo sú časové úseky?

sú to vyznačené miesta na mape. Úsečky sú zakreslené do mapy buď v pravidelných intervaloch (napríklad 5 min), alebo naprieč význačným orientačným bodom, alebo čiaram. Tieto miesta sú opatrené časom, ktorý pilot vypočítal pred letom.

sú to dĺžky úsečiek kolmo k trati, cez ktoré sa pilot nesmie odchýliť od trate letu.

sú to dĺžky traťových úsekov.

Otázka č. 16
Pre približný prevod m/s na km/h možno pri výpočtoch "spamäti" použiť vzťah:

m/s x 4 - 10%

m/s : 4 - 10%

m/s x 4 +10%

Otázka č. 17
Pre približný prevod km/h na m/s možno pri výpočtoch "spamäti" použiť vzťah:

km/h : 4 + 10%

km/h x 4 - 10%

km/h : 4 - 10%

Otázka č. 18
Pre približný prevod metrov na stopy (feet), možno pri výpočtoch "spamäti" použiť vzťah:

m x 0, 3

m x 3 + 10%

m : 10 x 3

Otázka č. 19
Pre približný prevod NM na km možno pri výpočtoch "spamäti" použiť vzťah:

NM : 2 - 10%

NM x 2 - 20%

NM x 2 - 10%

Otázka č. 20
Pri približnom prevode NM/h na km/h možno pri výpočtoch "spamäti" použiť vzťah:

NM/h : 2 - 10%

NM/h x 2 - 20%

NM/h x 2 - 10%