Testy z letectva on-line

Aerodynamika B 3 - letecký test
(20 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Aerodynamika B 3. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Vztlak vznikajúci na profile pôsobí kolmo na

vektor nabiehajúceho nerozrušeného prúdu

tetivy

strednú krivku

Otázka č. 2
Polomer zákruty je obmedzený týmito faktormi

násobkom, cy max , maximálnym výkonom motorov

násobkom, náklonom, odporom lietadla

násobkom, cx max , maximálnym výkonom motorov

Otázka č. 3
Chvostové plochy slúžia k zabezpečeniu

stability, riaditeľnosti, vyvážiteľnosti (z hľadiska momentovej rovnováhy k ťažisku)

stability hmotového vyváženia, vytvorenia vyvažovacích síl

stability kompenzácie vplyvu vertikálnych a horizontálnych poryvov

Otázka č. 4
Ohnutie konca krídla smerom nahor nazývame

winglet

koncový oblúk

slot

Otázka č. 5
Vztlak vznikajúci na profile pôsobí kolmo na

vektor nabiehajúceho nerozrušeného prúdu

tetivy

strednú krivku

Otázka č. 6
Pre sklzovú zákrutu platí

dostredivá sila je menšia než odstredivá sila

dostredivá sila sa rovná odstredivej sile

dostredivá sila je väčšia než odstredivá sila

Otázka č. 7
Aké sily pôsobia na lietadlo pri rovnovážnych režimoch letu?

tiaž lietadla, odstredivá sila, celková aerodynamická sila, ťah pohonnej jednotky

tiaž lietadla, odstredivá sila, aerodynamická sila

tiaž lietadla, odstredivá sila, ťah pohonnej jednotky

Otázka č. 8
Pre plné pochopenie stability popisujeme ju s riadením

pevným - ako statickú stabilitu

pevným a voľným

voľným - ako dynamickú stabilitu

Otázka č. 9
Súčtom odporov jednotlivých častí lietadla obdržíme väčší odpor ako odpor kompletného lietadla. Je to spôsobené

interferenciou medzi jednotlivými časťami lietadla

zanedbaním odporu trenia

zanedbaním indukovaného odporu

Otázka č. 10
Ekonomická rýchlosť v horizontálnom lete je

väčšia než optimálna

rovná sa rýchlosti minimálnej

menšia než optimálna

Otázka č. 11
Ohnutie konca krídla smerom nahor alebo dole má za účinok

zväčšenie vztlaku

zväčšenie odporu

zmenšenie indukovaného odporu

Otázka č. 12
Pri kritickom Machovom čísle dochádza

ku vzniku rázovej vlny na nábežnej a odtokovej hrane

na profile k takému urýchleniu prúdu vzduchu, že jeho miestna rýchlosť dosiahne rýchlosť zvuku a vznikne slabá priama rázová vlna

ku vzniku rázovej vlny na nábežnej hrane

Otázka č. 13
Kormidlo môže byť hmotove

vyvážené (ťažisko v závese), prevyvážené (ťažisko pred závesom), nedovyvážené (ťažisko so závesom)

vyvážené (ťažisko v závese), odľahčené, rohovo odľahčené

čiastočne odľahčené, vyvážené, osovo odľahčené

Otázka č. 14
Pre vodorovný ustálený let platí nasledujúca silová rovnováha (Ť - ťah pohonnej jednotky, G - tiaž lietadla, X - odpor lietadla, Y - vztlak)

X = G Y = Ť

X = Ť Y = G

X = Y Y = G

Otázka č. 15
Staviteľný stabilizátor zaraďujeme medzi

aerodynamické odľahčenie

statické vyváženie

aerodynamické vyváženie

Otázka č. 16
Veľkosť horizontálnej rýchlosti pri stálej tiaži lietadla G = konšt. má vplyv na uhol nábehu. S jeho rastom rýchlosť

nemení sa

klesá

stúpa

Otázka č. 17
Pojem riaditeľnosti lietadla zahrňuje

ovládateľnosť, vyvážiteľnosť, ťaživosť, obratnosť

ovládateľnosť, obratnosť, využiteľnosť, vzlet

ťaživosť, vyvážiteľnosť, obratnosť, vzlet, pristátie

Otázka č. 18
Pre aerodynamickú podobnosť platia tieto základné kritériá

zhodnosť Re a rýchlosti pre skutočnosť a experiment

zhodnosť M a plochy pre skutočnosť a experiment

zhodnosť Re a M pre skutočnosť a modelovaný experiment

Otázka č. 19
Sila je definovaná

sila F = v.t (m)

sila F = m.a (N)

sila F = m.g (N)

Otázka č. 20
Polára profilu je závislosť

cy na cx

cx na cy a uhlu nastavenia profilu

cy na cx a uhlu nábehu